Aby przedsiębiorstwo, firma czy instytucja mogła prężnie się rozwijać, poszerzać swoją ofertę, otwierać nowe linie produkcyjne, podejmować nowe inwestycje, czy też wprowadzać na rynek nowe produkty lub usługi, konieczne jest przygotowanie, a następnie wdrożenie całego projektu. Projekty – czyli przewidziane innowacje, czy też zmiany najczęściej są wieloetapowe, wymagają spójnego połączenia wielu procesów, współpracy wielu osób, a także podjęcia działań w odpowiedniej kolejności i na odpowiednim etapie. Aby wszystko się udało i całe przedsięwzięcie miało szansę na powodzenie, projekt musi być koordynowany i przeprowadzony w odpowiedni sposób przez skrupulatnie dobrany i odpowiednio zarządzany zespół.
Kierownik projektów to podstawa
Niezmiernie ważnym czynnikiem w procesie prowadzanie firmy jest właśnie dobre zarządzanie. Tylko kompetentna, doświadczona i wykształcona w tym kierunku osoba, będzie mogła sprostać temu zadaniu. Project manager, czyli inaczej koordynator projektu, szef projektu, to osoba, która musi czuwać nad wszystkim pracami, pracownikami i okolicznościami, które mogą mieć jakikolwiek wpływ na efekt przedsięwzięcia. Wielka odpowiedzialność, ale też wielkie możliwości czekają na osobę przygotowaną do pracy jako project manager. Co zatem zrobić, aby móc podjąć takie wyzwanie? Na początek dyplom!
Project management studia dla lubiących wyzwania
Studia podyplomowe zarządzanie projektami to kierunek odpowiedni zarówno dla osób, które chcą poszerzyć swoje kompetencje i spróbować sił w nowym zawodzie, jak również dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w pracy z projektami, ale pragną ujednolicić swoją wiedzę, porównać ją z dotychczasowym doświadczeniem, a także lepiej zrozumieć mechanizmy, decydujące o tym, czy dany projekt zakończył się sukcesem, czy porażką. Studiując zarządzanie projektami, studenci zdobywają wiedzę o prowadzeniu budżetu projektu, monitorowaniu postępów prac, możliwościach finansowania projektów z funduszy europejskich, a także podstawy prawne, dotyczące realizacji różnego rodzaju projektów. Bardzo ważnym elementem studiów podyplomowych zarządzanie projektami jest komunikacja w zespole, zarządzanie zespołem, prowadzenie skutecznych negocjacji, a także podejmowanie trudnych i ważnych decyzji pod presją. W trakcie zajęć studenci zdobywają wiedzę teoretyczną, jednak bardzo ważnym elementem są różnego rodzaj warsztaty, gry decyzyjne i zajęcia praktyczne, które mają na celu przepracowanie ze studentami konkretnych sytuacji. Student, który ukończy zarządzanie projektami studia podyplomowe, ma szansę na zdobycie zatrudnienia na bardzo dobrze płatnym stanowisku lub awans na wyższe stanowisko po podniesieniu swoich kompetencji zawodowych.