Celem istnienia każdej firmy jest osiągnięcie zysków. Nie ma przy tym znaczenia, jak długo firma istnieje na rynku, czy dopiero rozpoczyna swoją działalność w branży, ani też jaki rodzaj dóbr i usług świadczy. Drogą do zdobycia przewagi zysków nad poniesionymi wydatkami jest skuteczna reklama, dlatego warto zainwestować w promocję swojej marki.
W zależności od profilu firmy, skali jej działalności oraz możliwości finansowych wybierane są różne narzędzia marketingowe. Małym przedsiębiorstwom lokalnym wystarczy jednorazowa reklama w formie wizytówki w lokalnej prasie, albo baneru reklamowego przy ruchliwej drodze, indywidualni przedsiębiorcy mogą zupełnie bezpłatnie reklamować swoje usługi w internecie, zamieszczając wizytówki w branżowych katalogach firm, czy udzielając się na forach dyskusyjnych. Ale już sieciowe sklepy powinny inwestować w inne formy przekazu. Może to być profesjonalnie wykonana strona internetowa albo stworzony z myślą o klientach program lojalnościowy, w którym w zamian za zgromadzone punkty lojalnościowe przyznawane są nagrody rzeczowe, czy promocje zakupowe.
We współczesnych czasach konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego aby osiągnąć przewagę na konkurentami działającymi w naszej branży trzeba dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Stąd stale wzrasta znaczenie reklamy w środkach masowego przekazu, które z uwagi na swój globalny zasiąg są skuteczną formą przekazu informacji. Konsumenci zdążyli już przywyknąć do przerw reklamowych w czasie trwania programów telewizyjnych, czy audycji radiowych, dlatego, aby firma na stałe zapisała się w pamięci odbiorców musi zaprezentować oryginalną reklamę.
Tylko w drodze reklamy firma może zbudować swój wizerunek, przekonać o wysokiej jakości usług, czy rzetelności pracowników. Inwestycja w reklamę na pewno szybko przyniesie wymierne korzyści- konkretna marka zaistnieje w świadomości konsumentów, zacznie wywoływać ciekawość, a z czasem nakłoni do skorzystania z określonego produktu, bądź usługi.
Artykuł w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego firmy powinny inwestować w reklamę. Podkreśla, że jest to klucz do zwiększenia rozpoznawalności marki i przyciągnięcia klientów. Zgadzam się z tym, że działania reklamowe są ważne dla wzrostu firmy, ale warto też zwrócić uwagę, że nie jest to jedyny element składowy sukcesu. Szczególnie firmy o specjalistycznym know-how, czy chronione prawem autorskim, powinny zwrócić uwagę na aspekt ochrony własnej pracy i pomysłów reklamowych. W tym celu bardzo przydatna może być współpraca z kancelarią patentową, która specjalizuje się w ochronie wiedzy i kreatywności.