Szybki rozwój płatności elektronicznych dokonywanych za usługi świadczone przez organy administracji publicznej to jedno z priorytetowych założeń rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Paybynet od KIR to jedyna taka usługa w Polsce, która pozwala na bezpośrednie przesyłanie pieniędzy z konta klienta na rachunki bankowe jednostek administracji publicznej. Jest to niebywałe ułatwienie nie tylko dla organów administracyjnych, ale również dla samych petentów.
Obopólne korzyści
Jak wynika z najnowszych badań, ponad połowa Polaków najchętniej załatwiałaby sprawy administracyjne, jak np. rejestracja samochodu czy też opłacenie podatku, przez Internet. Do załatwiania spraw bez konieczności wychodzenia z własnego domu przyzwyczaiły Polaków zakupy online, a także możliwość opłacenia rachunków drogą elektroniczną. Dwie trzecie z nas robi zakupy w Internecie (68 proc.) oraz każdego miesiąca płaci w sieci swoje rachunki (66 proc.). Nie dziwi więc fakt, że podobnych rozwiązań, które usprawnią nasze życie oraz pozwolą zaoszczędzić cenny czas, oczekujemy również na innych płaszczyznach życia, w tym także w sferze administracji publicznej.
System Paybynet, jako element obsługi administracji publicznej, pozwala w wygodny sposób dokonywać płatności online z pominięciem okienka kasowego. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujemy możliwość komfortowego i bezpiecznego regulowania swoich zobowiązań finansowych wobec administracji publicznej, natomiast urzędy mogą szybciej i sprawniej ściągać należne opłaty oraz podatki. Daje to realne oszczędności oraz wymiernie wpływa na poprawę jakości życia Polaków.
Paybynet – jedyny taki system płatności online w Polsce
System płatności online Paybynet został stworzony przez KIR w 2007 roku i opiera się na infrastrukturze międzybankowego systemu rozliczeniowego Elixir. Takie rozwiązanie pozwala na bezpośrednie przekazywanie pieniędzy z rachunku bankowego nadawcy na konto odbiorcy. System Paybynet jest zintegrowany z elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a także z innymi nowoczesnymi systemami e-urzędów, dzięki czemu jest to jedyna taka usługa pozwalająca na regulowanie online opłat administracyjnych oraz na generowanie Elektronicznego Poświadczenia Opłaty.
System płatności online w zdecydowany sposób poprawia funkcjonowanie oraz wydajność organów administracyjnych pod względem obsługi płatności klientów, co tym samym przekłada się na zwiększenie liczby oraz tempa rozpatrywania spraw urzędowych. Co ważne, realizacja płatności za pośrednictwem usługi Paybynet jest dla organów administracji publicznej całkowicie bezpłatna. System pozwala na indywidualne wyznaczenie daty płatności dla każdego wniosku lub usługi, dzięki czemu jednostka administracyjna ma pełną kontrolę nad terminami płatności zobowiązań za realizowane usługi.
System płatności online Paybynet minimalizuje jakiekolwiek ryzyko wystąpienia błędu podczas wprowadzania danych. Wszystkie niezbędne pola potrzebne do wykonania przelewu są uzupełniane automatycznie przez system, przez co osoba zlecająca taką transakcję ma pewność co do poprawności wprowadzonych danych, natomiast urząd ma ułatwione zadanie z identyfikacją konkretnej sprawy, której dotyczy płatność.
Obecnie z systemu płatności online Paybynet od KIR korzysta już kilkaset jednostek administracji publicznej na terenie całej Polski.